pendzel3.png
pendzel2.png
ikonki_color-02A.png
muzyk.png

CZYM JEST EDUKACJA DOMOWA?

książka_jabłko.png
kwadrat.png
tablica.png
mplekułt.png
kwadrat.png
pendzel2.png

PLAN DNIA W ZERÓWCE

tablica.png

   7:30 - 8:15            poranne schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne w różnych kącikach zainteresowań;


   8:15 - 8:30            powitanie, przygotowanie do śniadania;


  8:30 - 9:00            śniadanie;


 9:00 - 12:35            zajęcia dydaktyczne z wychowawcą, zajęcia programowe z innymi nauczycielami                                                  wynikające z planu lekcji, czytanie literatury dziecięcej, wydarzenia kulturalne i wycieczki,                                   zabawy na szkolnym placu zabaw i boisku;


12:35 - 12:55            obiad;


12:55
 - 15:00            czas odpoczynku i relaksacji przy muzyce i czytaniu literatury dziecięcej, zajęcia                                                 popołudniowe z wychowawcą, zajęcia programowe z innymi nauczycielami wynikające z                                     planu lekcji, zabawy integracyjne w grupie samodzielne lub kierowane, zabawy na                                               szkolnym placu zabaw i boisku;


15:00 
- 15:30           podwieczorek;


15
:30 - 17:30            rozchodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne z dzieckiem utrwalające wprowadzony                                            materiał, popołudniowe zabawy indywidualne w różnych kącikach zainteresowań, zabawy                                    na szkolnym placu zabaw i boisku.


OPIS PRACY WYCHOWAWCY

Jako wychowawczyni „Zerówkowiczów”, prowadząca zajęcia dydaktyczne, staram się by były one dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka, a jednocześnie dbam o ich atrakcyjną dla dzieci formę. Staram się również, aby materiał, który sam w swojej istocie jest bardziej monotonny, powtarzalny wykonywać w szkole i tu nadać takim zajęciom, jak najbardziej przyjazną, interesującą formułę. Praca z dziećmi na tym etapie ich rozwoju, jest ciekawym doświadczeniem dla nauczyciela i polega na stosowaniu w codziennej pracy całego wachlarza metod i form pracy. Do moich ulubionych należą metody motywujące i aktywizujące pracę z dzieckiem, których jest bardzo dużo, a wymienić mogę chociażby: dramę, „burzę mózgów”, czy „stacje zadaniowe”. Realizuję też z dziećmi mniejsze lub większe projekty, w które dzieci bardzo się angażują oraz zachęcam do samodzielnych prezentacji, które często mają moc budowania wiary we własne siły, możliwości i umiejętności.

muzyk.png
książka_jabłko.png